Legendaarinen Sanremo päättää Benjamin Korholan asfalttikauden Italiassa
Italian asfalttisarjan kausi huipentuu tulevana viikonloppuna 17.–19. lokakuuta ajettavaan Rallye Sanremoon, joka toimii Benjamin Korholan (22) ja kartanlukija Kristian Temosen asfaltin kauden päätöskilpailuna. Kilpailu ajetaan Ligurian rannikolla Sanremon ja Imperian alueen kuuluisilla vuoristoteillä, jotka tunnetaan teknisyydestään ja vaihtelevista olosuhteistaan.
Korhola jatkaa italialaisen MS Munaretto -tiimin Škoda Fabia RS Rally2 -autolla, jolla kaksikko on ajanut vahvoja tuloksia viime kisoissa Italian mestaruussarjassa.
– Legendaarinen kisa edessä, joka on samalla kauden päätös asfalttisarjassa. Näin syksyllä voi tulla jo omia haasteita kelinkin puolesta ralliin, mutta olen ymmärtänyt että tässä rallissa kuivallakin kelillä kertyy paljon likaa tielle sekä on leikkauksia, joten testeissä täytyy saada autoon hyvä luotto vaihtelevissa olosuhteissa. Pari viime kisaa on mennyt tuloksellisesti hienosti ja tottakai sitä on tarkoitus jatkaa ja koittaa jälleen hieman parantaa edellisestä rallista, kertoo Benjamin Korhola.
Rallye Sanremo on yksi Italian rallikalenterin klassikoista, jonka historia ulottuu aina 1928 vuoteen ja se toimi pitkään osana rallin MM-sarjaa. Tänä vuonna kilpailu toimii Italian asfalttisarjan päätösosakilpailuna.
Tiimipäällikkö Kimmo Koivunen näkee kauden päätöksen tärkeänä näytönpaikkana:
– Kauden parasta tekemistä ja kauden parasta tulosta. Siinä on tavoitteet kauden viimeiselle kisalle. Vaikka assu kausi on mennyt suunnitelmien mukaan, niin olisi se pieni kirsikka kakun päälle iloinen yllätys. Syksy saapunut myös Italiaan, joten sää voi tehdä tepposet eli hyvä ja huolellinen nuotitus on avainasemassa. Sarjasijoituksen parantaminen on yksi tavoite myös, joka saavutetaan puhtaalla ja nopealla ajolla, johon luotan täysin että pojat ovat valmiita.
Rallye Sanremo starttaa lauantaiaamuna testierikoiskokeella ja jatkuu iltapäivällä 14:31 alkavalla yleisöerikoiskokeella. Kaksipäiväisessä kilpailussa ajetaan yhteensä 118 kilometriä erikoiskokeita.
Kuva: Fabrizio Buraglio